Sunday, April 28, 2013

Tun Mahathir Tak Goyang Disergah Kit Siang!


Apa nak dikagumkan dengan Kit Siang yang sudah berada dalam kategori purba dalam arena politik. Rata-rata barisan ahli politik yang seangkatan dengannya sama ada di dalam UMNO, MIC, MCA dan lain-lain sudah ramai bersara. 

Ada di antara bersara ini sekadar berpolitik berkempen untuk membantu jentera parti masing-masing. Tapi lain pula ceritanya bagi Kit Siang yang masih terkinja-kinja hendak mengejar kuasa politik serta mengekalkan kedudukan tertinggi dalam parti DAP. 

Semalam beliau perasan hebat cuba membalun Tun Mahathir di dalam ceramah yang berlangsung di Taman Maju, Johor Bahru, Johor. Dalam balun membalun itu terpancar sikap rasis yang tidak dapat di selindungi beliau sejak dulu lagi.



Kit Siang dengan bongkak menyatakan SEMUA ibukota di Malaysia telah dikuasai oleh pakatan haram kecuali JB! Mungkin tuan-tuan tidak nampak apa salahnya dari kenyataan ini. 

Untuk pengetahuan, beliau sengaja menyentuh perihal pembangkang menguasai bandar-bandar utama di negara. Tapi apa yang tersirat adalah beliau ingin menyebut bahawa - "DAP telah berjaya menguasai semua ibukota di Malaysia". Tetapi di ubah kepada pakatan bagi melindungi niat sebenar parti rasis itu. Sekarang dah nampakkan kelicikan beliau!



Beliau dengan sombong bermegah dengan penguasaan 18 tahun pembangkang di Kota Melaka serta ibukota Seremban, Kuala Lumpur, Perak, Penang, Pahang.

Kini sasaran pimpinan barisan pakatan rasis-sesat-liwat terarah pula ke ibukota kubu kuat BN di Johor iaitu Johor Bahru. Beliau berniat untuk mengubah nasib JB seperti yang DAP lakukan di Penang. Kononnya ingin membawa trend baru ke bumi Johor!

Apa yang DAP megahkan di Penang?! Adakah mereka ingin megahkan penindasan serta amalan double standard rejim DAP di sana? 

Ya lah premis atau gerai peniagaan milik melayu yang berada ditepi jalan diroboh kerana dakwanya melanggar peraturan serta kedudukan tidak sesuai dan mencacatkan pemandangan. Tapi peniagaan atau gerai milik cina di tengah-tengah bandaraya yang jelas menutup jalan sehingga menyukarkan laluan kenderaan tidak pula di ambil tindakan dengan alasan tarikan pelancong. 



Adakah rakyat Johor tidak mengetahui tentang penganiayaan kerajaan rejim DAP di Pulau Pinang? Sebenarnya rakyat Johor sudah lama tahu! Sebab itu mereka menolak calon ekstremis rasis seperti Kit Siang dari bertapak di negeri yang selama ini bebas dari pengaruh politik perkauman.

Selain itu rejim DAP Penang tidak mampu mendongak untuk menceritakan tentang kemajuan di negeri itu. Kerana kemajuan yang rejim tersebut rasai adalah hasil yang telah di bawa masuk oleh kerajaan BN sebelum ini. Masuk cuci kaki je. 

Rakyat Johor bukan hanya membenci pemerintahan rejim DAP di Penang. Malah rasa terancam dengan tindakan parti roket itu yang cuba mencabar kedaulatan dan kesucian agama Islam. Bukan Islam turut bimbang dengan DAP yang cuba bermain api sentimen keagamaan di negara ini. Rata-rata bimbang akan berulang pergaduhan sesama kaum seperti 13 Mei.



Sudah acap kali kita melihat dan mendengar kenyataan pemimpin mereka yang ingin melacurkan Kalimah suci Allah untuk digunakan dalam Bible Bahasa Melayu. Rejim DAP langsung tidak mempedulikan tekanan umat Islam seluruh negara malah tetap berdegil untuk meneruskan usaha jijik ini.


Adakah Rakyat Ingin Kemusnahan Ini Berulang?
Rakyat jelata di Johor khususnya yang taat setia kepada Sultan di sarankan supaya tidak terleka dari mengawasi muslihat DAP yang berpakat bersama Singapura dan Israel untuk menganggu proses PRU negara kita. Rakyat Johor mesti tolak mereka yang terang-terang menghina insitusi raja di negara ini.

Kalau perubahan dan trend begini yang ingin dibawa Kit Siang ke JB. Perisik rasa rakyat Johor awal-awal akan 'sembelih' Kit Siang dan sekaligus mengkuburkan karier politik perkaumannya di Gelang Patah. 




Perisik: Dengan orang macam ni Tun Mahathir nak goyang ka??? Lain kalilah!!

-Akhir kata Bye-bye Kit Siang-

No comments:

Post a Comment