Sunday, January 6, 2019

Sewa Kauters Naik Mendadak!! Kerajaan PH Terus Kikis Pendapatan B40 dan M40!


Akhirnya rakyat terpaksa pikul beban kegagalan kerajaan PH dalam menjaga ekonomi Malaysia. Kerajaan PH terlalu leka memfitnah kerajaan terdahulu dengan agenda hutang RM1trillion. 

Terlalu seronok dengan pemansuhan cukai GST dan tax holiday.  Sehingga gagal mengengkang kejatuhan minyak sawit mentah dan getah negara. 


Kerajaan juga jelas gagal menampilkan agenda ekonomi mampan ditengah kejatuhan drastik harga minyak 2 bulan kebelakangan ini.

Hari ini beban terbabit ditanggung pula hampir semua kakitangan kerajaan Putrajaya yang terpaksa membayar sewa kuaters lebih tinggi selepas ini! Sewa yang dibayar RM400-500 sebelum ini telah meningkat mendadak kepada RM700-800 akan datang! 




Ini belum lagi dikira komitmen lain kakitangan  seperti air, elektrik, yuran sekolah, makan, minum, perubatan, duit hantar ke ayah ibu di kampung dan banyak lagi.

Bantuan untuk golongan B40 dan M40 juga telah banyak dipotong malah ada dimansuh. Tarif air dan elektrik bakal naik! SST tidak turunkan harga barang! 2019 juga penganalisis jangka tahun kemelesetan ekonomi! 

Nampaknya rakyat semakin diinjak-injak hingga separuh nyawa bawah kerajaan PH. 

No comments:

Post a Comment