Tuesday, May 7, 2013

Penaja Anwar Tak Puas Hati??


Sudah menang majoriti besar pun tak bersyukur ka? Lagi mahu ajak rakyat buat huru-hara ka? Lagi nak api-apikan itu ini tak betul ka? Tapi dua negeri pembangkang laju je angkat sumpah jadi Ketua Menteri dan Menteri Besar. Jadi Bang Non tak payah nak melalut nak kepoh segala bagai konspirasi tentang proses undi, pasal pengundi hantu dan macam-macam lagi. 

Kalau keputusan PRU13 tak betul buat apa cepat sangat angkat sumpah! Ke Bang Non sorang sahaja yang gelabah tak tentu pasal ni?Ke penaja Bang Non dah bising-bising, kenapa tak menang! Penaja yang mana satu tu??

Mana satu agaknya penaja yang dah berabis beratus juta kat Bang Non ni! Ya lah siapa tak tahu Bang Non dan kuncu-kuncunya bukan main ligat berkempen ke luar negara menjaja bahawa dirinya akan menang dan seterusnya jadi PM lepas PRU13. Walhal dia sendiri tahu, pembangkang mustahil menang! 

Biasalah adat orang 'menjual', produk biasa-biasa pun di katakan hebat! Kononnya produk ni macam roket boleh terbang ke bulan! Sedangkan apa yang ada di tangan hanyalah penutup tin biskut! Begitulah kelentong Anwar yang terdesak menjual diri di luar negara untuk mendapat sokongan dana!

Adakah penajanya memberi duit buta-buta macam tu? Sudah tentulah mereka mengharapkan balasan jika betul lah kata-kata yang pembangkang akan menang! Malangnya bagi mereka, BN berjaya mempertahankan keududukan! Maka penaja yang dah keluar berjuta tu pun tak tahan sebab kena kelentong hidup-hidup dengan Anwar! Bukan sedikit tapi lebih RM600 Juta!

Kalau pinjam Along 10 ribu pun boleh kena potong! Inikan pulak RM600 Juta! Tentu penaja yang kena tipu, akan kejar Anwar! Kejar untuk apa? Tak tahu lah! Mungkin ada kena mengena dengan dakwaan yang dirinya di ancam bunuh? Tak pasal-pasal kerajaan pula di persalahkan! 

Jadi tak hairanlah! Mengapa Anwar masih nak terus mainkan isu PRU13 yang kononnya tidak adil! Sudah-sudahlah..rakan dalam parti sendiri pun dah angkat sumpah dan tengah sibuk susun pentadbiran negeri. Lu sorang jer bikin kecoh macam haram!

4 comments:

  1. salam tuan blog, memang tak terkejut kalau penaja tu datang dari Israel. Mosad ke yang nak kejar Anwar?

    Otak Anwar lebih pembelit dari otak Yahudi!

    ReplyDelete
  2. Suruh je penaja tu tembak anwar ibrahim. Peduli apa! Takde dia pun, malaysia bolih di tadbir dengan cemerlang dengan izin ALLAH, Insya'allah.

    ReplyDelete
  3. Anwar ibrahim........... Orang keciwi keciwa macam ni la. Suruh penaja tu tembak mati je anwar ibrahim. Dia takde pun malaysia bolih di tadbir.

    ReplyDelete
  4. anwar dah dah la tu. balik permatang pauh gi masjid, jumpa org kampung, taubat nasuha. buat amal byk2 berbakti pd org kampung. sejuk mata memandang. israel pun fikir byk kali nak tuntut ' hutang' dia atau tak. jgn lupa ajar subjek sejarah politik msia dari tahun 1998 hingga kini yg buat rakyat msia tak tenteram. ok

    ReplyDelete