Monday, April 22, 2013

Pemimpin Pakatan "Sembelih" Tujuh Calon Sendiri!

kita pakat bangang sama-sama
Para pemimpin pakatan tengah syok tipu puak-puak mereka dengan mengatakan isu pertindihan di beberapa kerusi Parlimen dan DUN Selesaiii! 

Hari ni, PAS buat keputusan kerusi Parlimen Labuan, DUN Sungai Aceh (Pulau Pinang) dan DUN Panti (Johor) diserahkan kepada PKR. PKR pula akan menyerahkan tiga DUN di Terengganu iaitu Bukit Besi, Seberang Takir dan Kota Putera kepada PAS. 

Manakala satu lagi kerusi DUN iaitu Kota Damansara masih belum diputuskan. Di sana calon PSM bertanding atas tiket PKR. Hadi kata akan hantar Mat Shabu untuk berunding! Macam mana lah mamat otak syiah ni nak gi setelkan agaknya $_$ ?



Hakikatnya, ahli-ahli PAS dan PKR di kawasan bertindih tak percaya bagaimana pemimpin mereka boleh katakan masalah ini dah selesai?? Sebab undang-undang pilihanraya jelas menerangkan seperti berikut:

Menurut peraturan 9, PERATURAN-PERATURAN PILIHAN RAYA PENJALANAN PILIHAN RAYA) 1981 Pindaan (2012):
Seseorang calon boleh, SEBELUM PUKUL SEPULUH PAGI PADA HARI PENAMAAN, TETAPI TIDAK SELEPASNYA, menarik balik pencalonannya dengan memberi sendiri notis yang bermaksud demikian dalam Borang 6 atau 6A, mengikut mana-mana yang berkenaan, dalam Jadual Pertama kepada pegawai pengurus. Borang itu hendaklah ditandatangani oleh calon dan disaksikan oleh seorang saksi.

Macam mana pemimpin mereka yang sudah berpenggal-penggal bertanding PRU boleh terlepas pandang perkara ini

Jika dilihat dari statement bangang ni, bermakna calon di setiap tujuh kerusi bertindih akan dikorbankan begitu saja. Free..free je kena 'sembelih' dengan pemimpin sendiri!

Maka yang kena sembelih ni mesti berhenti berkempen untuk diri mereka sendiri. Ahli-ahli di kawasan bertindih juga perlu akur, jika berdegil, tindakan tegas akan dikenakan oleh parti masing-masing. 

Alaaa borak je lebih! Hal video Stopa Ali pun walaupun sudah dinasihatkan oleh Lajnah supaya membuat laporan polis. Sampai sekarang kecut telor nak pergi buat! Apa tindakan mereka?! Haraammm!

Sebelum ini bukan main besar lagak mereka mengatakan senarai calon pakatan pembangkang sudah siap tapi bila tiba hari penamaan, bertindih jugak. Sehingga berlaku babak percakaran sesama mereka bahkan Hadi Awang sendiri hilang pertimbangan mendedahkan ada calon PKR terlibat jual PIL KUDA

Rakyat tak pelik akan hal ini, kerana memang dari awal lagi tiada persefahaman antara PAS-PKR-DAP dalam banyak isu seperti kalimah Allah, pemilihan PM dan terkini kerusi PRU. Apa yang rakyat pelik, mengapa PAS masih kekal bersama pakatan syaitan ini? 


Perisik: Bertambah kalutlah dorang sebab ada yang berdegil nak terus bertanding! Hahaha.

No comments:

Post a Comment