Thursday, April 25, 2013

Bakal PM Mulut Longkang


Hahaha....bakal PM?? Puak tegar PAS beriya-iya nak mengangkat presiden mereka, Hadi Awang sebagai PM. KALAU menang nanti! 

Tetapi cadangan mereka langsung tak mendapat sokongan rakan seangkatan dari PKR-DAP. Dua lawan satu. Tak susah rakyat nak kira PAS layak ke tidak!

Tak apalah, biar kita layan je angan-angan mereka. Ok. Bakal PM pertama dari PAS ni nampaknya semakin haru dalam berkempen untuk calon-calon PAS di Terengganu. 

Sehinggakan beliau hilang kawalan dengan mengatakan UMNO sebuah "Parti Sial" di dalam satu ceramahnya di Setiu. Inilah pemimpin yang diagung-agungkan puak tegar PAS yang kononnya memperjuangkan Islam dan selalu menyelitkan surah-surah Al-Quran di setiap isi ceramah. Malangnya perkataan buruk ini pula keluar dari mulut tuan guru mereka. 

Tidak cukup dengan itu. Seperti kebiasaan diakhir ucapan disambut dengan takbir oleh para hadirin!

Kelancangan bahasa Hadi Awang telah ditegur Presiden Institut Kajian Islam dan Stategi (ISS), Dr Yusri Mohamad. Kerana ia melampaui batas dan ditegah agama Islam.

Adakah ini ciri Perdana Menteri begini yang anda pilih? Adakah manusia yang sepatutnya menjadi pemimpin contoh kepada anak muda ini di angkat sebagai Presiden Parti? Ramai hadirin geleng kepala melihat karenah Hadi Awang ni.

Akibat kecelaruan menggerakkan kempen, Hadi Awang sanggup meletakkan martabatnya setaraf dengan si kaki langgan pelacur, Bang Non dan si rasis Kit Siang.

Bila dah semua pimpinan parti PAS-PKR-DAP setaraf macam ni, kesimpulannya  parti pembangkang tidak mempunyai pemimpin yang layak menjadi Perdana Menteri.

Perisik: Baru berangan jadi PM dah mulut macam ni?! Lupakan lah!

No comments:

Post a Comment