Wednesday, October 30, 2013

Pembangkang Sokong GST!!


Pembangkang akhir-akhir ni tidak henti-henti berkokok tentang GST yang kononnya menyusahkan rakyat negara ini. Tetapi apa yang pasti GST ini hanya akan lebih menyusahkan pembangkang sendiri kerana perlaksanaan GST ini dijangka akan membantu mengurangkan harga banyak produk barangan dan perkhidmatan dalam negara.

Sekali gus memberi kesenangan kepada rakyat dan menarik kemasukan para pelabur. Jika semua ini berlaku, sokongan rakyat kepada kerajaan akan terus meningkat dan ini telah menimbulkan keresahan kepada pembangkang. 

Seperi kebiasaan, pembangkang melalak menentang subsidi dan segala macam bantuan itu ini oleh kerajaan. Tetapi puak mereka jugalah yang merebutkan nikmatnya malah ada juga beratur awal pagi untuk mendapatkan bantuan kerajaan. 

Begitulah pembangkang satu ketika menentang dan mengutuk bantuan dan skim kerajaan. Di ketika lain hendakkan juga batuan tersebut. Rakyat boleh menilai sendiri pendirian dan niat sebenar pembangkang yang kononnya ingin melindungi rakyat. 

Perbahasan mengenai GST yang dibawa oleh bang Non di parlimen pun hambar dan kurang menyengat kerana puak-puak pembangkang sendiribpun tahu yang GST ini sebenarnya merupakan mekanisme terbaik menggantikan sistem cukai lama.


Tak percaya? Lihat sendiri FAKTAnya:




No comments:

Post a Comment