Friday, February 13, 2015

DAP Desak Mansuh PLKN! Agenda Tersembunyi Parti Komunis!


Tak perlu kita nak susah fikir apabila desakan mansuhkan PLKN ini datang dari DAP. Sebab ini bukan kali pertama, kerana sebelum ini DAP pernah mengusulkan supaya PLKN dimansuh pada 13 Mei 2008. Sekarang lagi sekali parti roket ni buat hal. Bangsat sungguh.

Pengerusi Majlis Latihan Khidmat Negara, Datuk Ehsanuddin juga turut menyelar kebiadapan DAP yang tidak sudah-sudah mempolitikkan usaha menyatupadukan rakyat melalui PLKN ini.

"Dari dulu DAP suruh mansuh PLKN. Mereka tak suka, apa benda yang kita lakukan baik untuk perpaduan mereka tak suka..Di negara kita terdapat lebih 200 suku kaum, masyarakat berbilang agama, berbilang bahasa, berbilang bangsa dan budaya." Kata Ehsanuddin.

Apa boleh buat, DAP tetap DAP dengan perangai rasisnya. Tiada apa yang boleh dibuat untuk mengubah keangkuhan mereka. Jadi tak hairanlah kalau mereka ni beriya-iya hendak mansuhkan PLKN.  Mereka sebenarnya sudah tahu manfaat jangka panjang yang bakal diperolehi oleh rakyat terutamanya golongan muda melalui PLKN ini.

Perkara ini membimbangkan mereka dan usaha tersebut perlu digagalkan sebelum ia menjadi sebati dalam jiwa dan sanubari ramai golongan muda. Mereka bimbang agenda yang telah tertanam sejak dari parti PAP tidak dapat diteruskan dengan adanya PLKN.

Malangnya ramai pula yang terpedaya dengan mainan DAP turut sama berkokok supaya PLKN ni dimansuhkan. Main sedap balun tanpa fakta bolehlah! Sedangkan sudah banyak kaji selidik dan analisis serta respon positif diterima dari para peserta PLKN ni. 

Mereka yang telah menyertai PLKN ini terdiri daripada berbilang kaum ini tidak bersetuju dengan idea memansuhkan PLKN ini. Tidak kurang juga marah dengan idea ini. Bagi mereka yang desak mansuh ini tidak faham dan tidak pernah menyertai PLKN ni. Hanya tahu kritik kosong.



Baru-baru ini ketika kem PLKN Gua Musang dijadikan pusat pemindahan banjir. Peserta di ke kem tersebut perlu dipindahkan ke kem baru. Tetapi apabila diarahkan, peserta-peserta PLKN ini menangis? Kenapa? Kerana mereka sudah akrab dengan rakan-rakan berbilang kaum di situ dan punyai semangat setiakawan yang jelas.



Eloklah kerajaan menghantar jemputan kepada pemimpin DAP ini untuk serta dalam aktiviti di kem PLKN. Jangan tinggalkan satu modul pun untuk mereka yang menentang ni. Biar dorang rasa sendiri apa yang peserta-peserta PLKN ini lalui. Jangan asyik nak berpolitik sahaja itu ini tak kena.

No comments:

Post a Comment