Thursday, May 23, 2013

Makin Jelas Kepondanan Rafizi


Sebelum ni bukan main lagak hebat tidak takut ke mahkamah atas dakwaan melanggar Akta Bank dan Institusi-institusi Kewangan (BAFIA) 1989. Rakyat yang melihat pun bagai tersampuk kagum dengan keberanian beliau.

Rakyat menjangkakan pembangkang akan lawan habis-habisan di mahkamah. Hakikatnya rakyat sedang diperdaya! Buktinya apabila Rafizi melalui peguamnya, R Sivarasa cuba mengetepikan pertuduhan! Hek eleh..rakyat ingat Rafizi nak gegar mahkamah. Hampeh!

Apa cerita? Kenapa kelam kabut nak larikan diri! Tak payahlah hendak menipu rakyat kononnya akta ini zalim, sedangkan Akta BAFIA diwartakan lama! Berani buat berani tanggunglah! 

Jika disabitkan kesalahan, Rafizi dikenakan hukuman penjara tiga tahun atau denda RM3 juta, atau kedua-duanya sekali! RM3 Juta tu pun kecil nilainya berbanding dengan penyelewengan Tabung Balu dan Anak Yatim Memali yang disonglap pembangkang!

Malang buat warga Pandan yang mendapat Ahli Parlimen Pondan mewakili anda!

1 comment:

  1. Pondan pun ada nafsu beb, lagi rakus dari manusia normal, apa pun aku ucapkan kepala butoh pada penduduk pandan yang memangkah mangkok ni.

    ReplyDelete