Tuesday, October 30, 2012

Keimanan Pemimpin PAS macam "Biskut"


Riuh barisan kepimpinan PAS-PKR (yang Ber"iman") mengenai isu hudud kali ni. Malangnya apa yang RAKYAT dapat lihat pada keikhlasan dan keIMANan para pemimpin PAS-PKR dalam isu hudud ni tak ubah macam biskut..Sekejap ada..sekejap tiada.

Orang-orang PAS sendiri yang duduk kat bawah tu geleng kepala dengan lagak sufi para pemimpin mereka di atas. Kerana sebelum ini rakan mereka sendiri, Karpal Singh dari DAP, terang-terang menentang usaha PAS mengenai hudud, negara Islam dll. 


Membuatkan orang PAS berfikir, kenapa pada masa itu, pemimpin mereka terutamanya barisan kepimpinan PAS dan PKR diam membiarkan sahaja DAP menjadi raja menginjak-injak iman mereka. 

Adakah ketika itu, keIMANan pimpinan PAS dan PKR "hilang kejap"

Tiba-tiba bila Presiden MCA, Chua Soi Lek mengeluarkan kenyataan mengenai Hudud bawaan PAS. KeIMANan mereka timbul ntah dari mana. Mengamuk merasakan bahawa Soi Lek menghina Islam. Tiba-tiba "dah ada balik" imannyer. 

Gua tak minat nak backing Soi Lek dalam hal ni, tapi soalnyer sekarang, RAKYAT sudah muak dengan Puak Pakatan (PAS utamanya) yang bermuka-muka dan tidak konsisten dalam memperjuangkan dasar mereka.

Mengapa pakatan memperjuangkan Islam ikut suka dan ketika. Sekejap ada..sekejap tiada

Bila parti lawan menyentuh tentang Islam dianggap SALAH. Tapi bila rakan mereka DAP menyentuh seolah-olah no problem.  Keluar lah macam-macam statement bangang seperti "Itu kenyataan peribadi Karpal sahaja", "DAP secara keseluruhan tidak menolak Hudud"..bla.bla..semuanya ayat coverline.

Kalau diimbas kembali kenyataan-kenyataan PAS dulu dengan apa yang dilakukan oleh PAS sekarang terlalu banyak percanggahan. Mari kita lihat:
1- Dari kenyataan PAS sendiri sebelum ini mengatakan "haram dan kafir" jika berkongsi kuasa dengan kafir untuk memerintah. PAS kata "tidak ada perpaduan dengan orang-orang kafir".
"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram". Kenyataan ini dikeluarkan sendiri oleh Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.
2- PAS juga sebelum ini pernah berkata "Pemerintah yang tak melaksanakan hudud bererti menolak Islam".
"Perlembagaan negara adalah perlembagaan kafir tinggalan penjajah dan PAS menentang, kerana UMNO mempertahankan dan mengamalkan Perlembagaan tersebut". Dan PAS kata "PAS hanya akan guna al-Quran dan hadis sebagai Perlembagaan Negara dan sumber rujukan".


Dan banyak kenyataan lain lagi. Tapi dua kenyataan ini sudah cukup menggambarkan perjalanan politik PAS yang bukan main lantang mengutuk sebarang bentuk kerjasama dengan kafir. Kini segala ludah berkahak yang disemburkan sebelum ini dijilatnya kembali. 

Apa yang berlaku kepada PAS kini? Jawapannya kerana puak Erdogan menguasai parti tersebut.

perisik: Soi Lek lu kalau tak tahu bertanya!


No comments:

Post a Comment