Friday, October 5, 2012

Layak Ke "Ais Krim Man" Jadi MB?


Minggu ni Azmin ligat mengeluarkan kenyataan otak beku terhadap rakan dalam pakatan sendiri. 

Memang ada benarnya kenyataan TPM, Tan Sri Muhyiddin yang mengatakan pakatan sekarang sedang dirundung masalah dalaman.


Bagi mengelakkan kecelaruan dan masalah dalaman kelihatan di mata rakyat. Dialihnya perhatian dengan mencipta fitnah terhadap kerajaan dalam projek Lynas,   Langat 2 dan yang terbaru RAPID. BACA SINI.

Tapi mereka terlupa segala pertelingkahan yang berlaku dalam pakatan. Pasti ada yang akan melatah dan telepas cakap tanpa berfikir. Akibatnya segala pekung dan kesamdolan pakatan terdedah kepada umum.

Itulah yang sedang berlaku dalam pakatan Selangor yang kian kalut di bawah pentadbiran pimpinan Khalid gagap. Selalu sangat tergagap dan tersasul sehingga gagal menangani beberapa isu negeri seterusnya memburukkan imej pakatan keseluruhannya.

Peluang ini rupanya direbut sebaik-baiknya oleh anak emas Anwar, Azmin dengan selamber mengatakan yang Khalid mungkin bukan lagi MB Selangor jika pakatan berjaya mempertahankan tampuk pemerintahan di negeri tersebut. 

Nampaknya ada cita-cita nak jadi MB, aiskrim man ni!.

Bila kenyataan itu terpampang di dalam Sinar Harian. Terus menggelabah untuk menafikan dan menyalahkan akhbar terbabit memutarbelit kenyataannya. 

Tetiba hari ni Khalid keluar kenyataan Azmin tak perlu minta maaf kerana itu adalah pendapat peribadinya?!! BACA SINI 

Kalau Azmin sudah lebih dulu menafikan yang kenyataannya diputarbelit. Apa perlunya Khalid menjawab seperti tadi. Jelas tiada komunikasi dilakukan diantara dua mereka bagi memastikan keseragaman dalam mengeluarkan kenyataan media. Konpem tengah berperang lah dorang dua ni.

Ramai dalam Pakatan tahu ada dua kem sudah lama terbentuk di antara Azmin dan Khalid. 

Apa-apa lah Min. Lu punya wayang, orang dalam Pakatan pun dah tahu. Ramai dah nampak air liur ko meleleh bila memandang kerusi empuk Menteri Besar. 

Kesat dulu  lelehan air liur tu. Sebab lu punya masalah pun banyak tak setel. Rakyat tak mo pemimpin yang simpan aiskrim dalam toilet. BACA SINI

Dari sini rakyat sudah dapat menilai, mana mungkin mandat pemerintahan diberikan kepada parti yang bercelaru dan kelam kabut luar dalam. 

Baru memerintah 4 negeri sudah bertelingkah sesama sendiri, bagaimana pula bila mendapat mandat penuh memerintah negara nanti. 


Rakyat jangan tersilap membuat pilihan pada PRU-13! Tolak PAKATAN!


No comments:

Post a Comment