Thursday, March 27, 2014

RBA Dalang Sebar Fitnah MH370 Ke China


Patutlah ahli keluarga mangsa MH370 dari China tidak semena-mena mengamuk terhadap kerajaan Malaysia. Rupanya sudah termakan dengan sebaran fitnah di alam maya yang didalangi oleh RBA.

Kebiadapan melampau RBA ini tidak patut dipandang ringan oleh pihak berkuasa. Kerana tindakan mereka ini jelas  mempolitik serta memburuk-burukkan imej kerajaan Malaysia dan jentera SAR yang bertungkus-lumus berusaha mencari kehilangan MH370. 

Ketaksuban puak RBA ini dalam usaha menjatuhkan kerajaan seperti kehilangan sumber sehingga tergamak mengambil kesempatan terhadap ahli keluarga mangsa yang sedang dalam kesedihan mengenangkan keluarga mereka dalam MH370.  Situasi begini membuatkan emosi ahli keluarga mangsa lebih sensitif dan mudah terusik. Peluang ini direbut RBA dengan menyebarkan fitnah dalam Bahasa Cina kepada pembaca dari China. (Alih bahasa ada di bawah)

离最后的真想只差一步了······
马航是被劫持的,且劫机者向马来西亚政府提出了与马来西亚国内政治有关的政治诉求,马政府在接到劫机者的要求后,经过5个小时的谈判,最后没有答应劫机者的诉求,劫机者在等待无果的同时飞机终于耗尽了燃料……          马政府从始至终都知道飞机在哪里!在得知飞机燃料耗尽后,马政府决定将事件描述成常规航空失事,以避免人道主义压力,避免国内其他政治力量知道劫机者的政治诉求。
          飞机为什么折返马来西亚?因为劫机者的诉求与马来西亚政府有关。  
          谁是劫机者?机组人员。 
         劫机者的诉求是什么? 是要求马政府立即释放政治犯安华--3月7日,马来西亚上诉法庭推翻反对派领导人安华鸡奸案被判无罪的裁决,现年66岁的前副总理安华说,政府企图用这项指控毁掉他的政治生涯。如果马政府答应释放安华,劫机者会保证飞机安全,并对外宣称飞机出现故障,返航降落在马来西亚某个机场,否则将会毁灭飞机。  
          劫机者为什么关闭与地面导航的通讯联系? 因为劫机者天真地认为马政府会顾虑230多条生命而答应他们的条件!劫机者是希望活着回去的!于是劫持飞机后机组关闭了导航通讯,并启动了与马航总部的内部通话设备, 因为在提出诉求前,劫机者不希望导航台知道飞机被劫持,以便马政府答应条件后,飞机能以故障为由体面地降落。  
          劫机者为什么一直在飞?因为劫机者一直在等马政府的回复。   
          为什么马来西亚在失联5个小时后才公布飞机失联? 因为马政府正在和劫机者讨价还价,这5个小时里飞机并没有失联,马政府与劫机者之间的通讯一直通畅,且马政府也希望说服劫机者无条件放弃劫机,因此无法发布信息。
 事实上,飞机一直就在马来西亚附近 不断地折返游弋,等待马政府的答复。最后才向西北消失在雷达上。
          劫机者的政治诉求主要是马来西亚国内事情,因此没有必要飞他国。而且,劫机者是希望政府答应条件,自己能活着回去的,也不会飞往印度洋或哈萨克斯坦,那样没出路也没必要。但飞到最后油料耗尽了……   
          当马来西亚政府确认飞机燃料耗尽后,定下策略隐瞒真相,公布了飞机失联信息。接着误导国际社会,制造了努力但找不到飞机的假象。 
          马来西亚政府为什么说谎? 因为劫机者的政治诉求如果被大众知道,会引起政治地震,同时如果让国际社会知道马来西亚政府拒绝劫机者要求使飞机毁灭,马来西亚将名誉扫地! 
          但是,美国已经知道真相。马政府努力把事件伪装成一起普通的航空事故或者一个永远找不飞机残骸的迷,然后赔偿家属了事。但波音公司受不了,他们不愿背上飞机有质量问题的黑锅,于是波音公司和美国政府公布了飞机在失联后又飞了5个小时的铁证。在铁证面前,马政府被迫承认是劫机事件,不是飞机技术故障。



Alih Bahasa:
Surat di atas sengaja direka oleh pihak tidak bertanggungjawab, ceritanya mengenai MH370. 

Kandungan teks menceritakan kononnya MH370 telah dirampas oleh pihak tertentu. Perampas telah mengadakan rundingan selama 5 jam dgn Kerajaan Malaysia. Perampas menuntut pembebasan DSAI dr kes liwat.

Penulis kata MH370, patah balik adalah kerana tuntutan mereka bersangkut isu politik Malaysia. Katanya, MH370 asyik berlegar di ruang udara Malaysia sepanjang tempoh 5 jam. 

Perampas tak sangka pihak berkuasa boleh tidak melayani tuntutan mereka. Pihak berkuasa Malaysia begitu kejam tanpa menghiraukan nyawa 239 orang dlm pesawat. 

Pihak berkuasa dikatakan enggan melayani tuntutan perampas dan tahu pergerakan MH370 pada 8 MAC 2014. 

Selepas enggan melayani tuntutan perampas, pihak berkuasa Malaysia telah berpakat dan menjadikan kehilangan pesawat ini sebagai satu kes kemalangan iaitu terhempas dan bukan dirampas. 

Nota:
Surat ini sengaja direka bagi membangkitkan salah faham keluarga penumpang dari China yg tidak mempunyai sebarang maklumat berhubung isu isu politik di Malaysia. 

Saya rasa dgn surat sebegini, keluarga penumpang dari China amat mudah mempercayainya. Tujuan penyebar surat ini adalah utk menjatuhkan imej MAS dan Kerajaan Malaysia. 

Mereka ingin jahanamkan pentadbiran Naiib utk membolehkan PR naik menjadi Kerajaan.

2 comments:

  1. Pelik juga..mcm na PR nak naik kalau DSAI seperti dlm cerita diatas dianggap pnjenayah?tentu ramai yg x myokong kalau betul MH370 dipergunakan utk mlepaskn DSAI.

    ReplyDelete
  2. SYA for the nation dah isytihar tekad perang dengan RBA. Kita pencinta damai pencinta negara (dan cintai negara itu sebahgian iman-hadis) mesti mulai menentang RBA ini sekarang.

    ReplyDelete