Sunday, March 24, 2013

Trauma Tengok Buku Rosmah



Apa ka halnya dorang ni? Buku biografi pun takut ka? Setahu gua dah ada beratus-ratus buku biografi tak kira ikon pemimpin, perjuang atau pengasas..itu..ini kat luar sana. 

Kebanyakan buku jenis biografi ni pun dah berlambak mengisi rak-rak pejabat, universiti, sekolah, perpustakaan dan banyak lagi.


Hairannya, bila buku biografi mengenai Datin Seri Paduka Rosmah Mansor keluar je, puak pembangkang terkinja-kinja macam langit nak runtuh. 

Untuk makluman baru-baru ini buku biografi mengenai isteri Perdana Menteri telah dilancarkan oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir di Kuala Lumpur. 

Buku yang memuatkan kisah hidup Rosmah dari kecil, sekolah, universiti, kerja dan sehinggalah kini sebagai isteri Perdana Menteri Malaysia.

Selepas sahaja pelancaran buku tersebut, meronta-ronta puak pembangkang ni mencari helah menyerang Rosmah. Tidak cukup dengan itu diputar belitkan pula kenyataan Tun Mahathir dalam pelancaran buku tersebut.

Cerita serang Rosmah ni, bukanlah perkara baru. Dari sebelum Najib jadi Perdana Menteri lagi dah mula gerakan jentera lakhanat pembangkang mencipta seribu macam spekulasi dakyah-dakyah palsu menfitnah mereka berdua. 

Lepas satu..timbul satu lagi fitnah..perkara ini berterusan dah macam sebati dalam perjuangan mereka.Blah blah blah Fitnah Najib..Blah blah blah Fitnah pulak Rosmah.

Bila banyak 'blah..blah..blah' mereka sudah terkantoi. Semua jentera fitnah mereka buat muka sardin. Buat macam nothing happen ala-ala muka tidak bersalah. Lawaknya beberapa lama kemudian dimainkan semula isu yang terkantoi itu di ceramah-ceramah mereka. Wat Da Hell!



No comments:

Post a Comment