Thursday, March 28, 2013

Barua Anwar Belasah Orang Awam Di Sabah


Belasah..balun..terajang, itulah definisi kebebasan bersuara yang dapat kita lihat cuba dibawa puak pembangkang. Rakyat sendiri dapat menilai, bahawa mengganggu orang awam dan merosakkan harta benda sudah menjadi lumrah isi perjuangan mereka. 

Terbaru 24 Mac barua-barua mereka telah mengganas terhadap orang-orang awam tempatan yang cuba menyuarakan bantahan terhadap Tian Chua dan Lajim Ukin di Star City Kota Kinabalu. 

Ia berhubung kebiadapan dua pemimpin malaun ni menuduh insiden Lahad Datu ini sebagai sandiwara dan tidak cukup dengan itu diperlekehkan pula tugas anggota keselamatan yang bersabung nyawa mempertahankan kedaulatan negara dari serangan pengganas. 



Sekarang sudah 10 anggota kita terbunuh! Namun mereka masih tetap meneruskan kerja-kerja kotor memburukkan dan mempolitikkan tugas polis dan askar. Satu usaha tidak bermaruah oleh pembangkang!



Rakaman video jelas menunjukkan barua pembangkang memukul dan flying kick kumpulan yang cuba menyuarakan bantahan ini. 

Kemarahan seluruh rakyat terhadap kelancangan pemimpin pembangkang mengenai insiden Lahad Datu masih belum reda. Bantahan berterusan masih dijalankan oleh rakyat seluruh negara malahan beratus-ratus laporan polis sudah dibuat.

Dulu mereka yang lagak sombong dan ligat berdemo memburukkan kerajaan dengan asas yang kabur. Kini bila orang lain cuba menyuarakan bantahan terhadap puak mereka bagai satu dosa dan kesalahan.  

Sedar akan kesilapan mereka dalam menangani situasi ini, dipusingkan cerita di dalam blog-blog lakhanat mereka, mengatakan orang awam yang mereka serang itu membawa parang dan cuba menyerang mereka. Jadi nak tunjuk kononnya mereka mempertahankan diri lah. Tak cukup dengan itu dituduh juga orang awam tersebut membawa cat untuk disimbahkan ke atas bas milik parti haram mereka. Terperinci BACA SINI.

Apa lu cerita BARUA! Dalam online ni bolehlah pusing! Walhal ramai saksi ketika itu dan kejadian tersebut turut dirakam oleh beberapa individu yang melihat seorang penyokong pembangkang telah mengeluarkan senjata parang dari sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Prado milik mereka. 

Sekarang puak-puak pembangkang yang buat kecoh tu tengah kelam kabut sebab dah terkantoi. Dengar ada plan nak lari dapatkan perlindungan dari Kiram III. Hahaha.. Tak payah fening-fening lah bahlul! Pergi serah diri je!



Rakyat sudah muak melihat keganasan puak pembangkang selama ini di setiap demo. Habis semua mereka jahanamkan! Sampai polis pun mereka sepak terajang! 



Rakyat dah panas! Rakyat Akan Terajang Pembangkang Melalui Kertas Undi! 
Tolak Pembangkang



2 comments:

  1. hamba fikir jugak, sudah2lah kita ganggu program depa....aku sendiri hampir kena balun di selangor masa buat riot di ceramah pkr....

    ReplyDelete
  2. Mmg kepala x betul puak pakatan haram ni..

    Ni bukan soal ganggu program.
    Aku tgk ni cuma rakyat nak suarakn bantahan secara aman.
    Tapi kebebasan bersuara disekat.

    Sekadar pandangan

    ReplyDelete