Sunday, March 24, 2013

Nafsu Serakah Calon Parlimen Pandan!


Apa punya strategi yang cuba dilakukan oleh pengarah strategi yang malantun bagai lembu gila cuba cover bosnya yang dikaitkan dengan gambar yang tersiar oleh rajagoyang360 dan video seminit oleh papagomo.

PC baru-baru ini bagai satu penunjuk KPI bagi calon parlimen pandan, rafizi untuk menjadi superhero pakatan mempertahankan imej bosnya, tapi malang terus berubah jadi superlembu bila menjawab soalan. 

Wartawan yang hadir PC hari tu, memberitahu yang rafizi bersilat nak menjawab soalan dan berulang kali menyebut  "No.no.no.No.blah.blah" dan lagi "No..no..No..no..itu ini". 

Tak tahu lah beliau bercakap ke menguak "MooO..MoOo.MOoO..MoOo..". Sebab cakap ngan menguaknya lebih kurang sama je bunyi jawapannya. Iaitu tak menjawab langsung soalan simple wartawan "Mengapa tak saman Datuk T?". 

Sidang media yang sepatutnya menjadi satu ruang penting untuk pakatan menyerang blogger papagomo serta memburukkan UMNO dan SPR.

Telah menjadi medan memalukan pakatan sendiri apabila banyak kenyataan berbelit, ditambah pula dengan insiden tegang "kebebasan media" ala pakatan di ibupejabat PKR.

PC tempoh hari, beliau mendedahkan blogger papagomo kononnya pernah dipenjarakan atas kesalahan rasuah. Wartawan mula hairan. Apa kena mengena latar belakang lampau blogger ni yang sudah menjalani hukuman, dengan saman Anwar terkini yang dibuat selepas sebaran semula gambar...kemudian video oleh blogger tersebut.

Rupanya untuk memberi gambaran kepada rakyat bahawa pendedahan papagomo ini tidak credible atau tidak boleh dipercayai. Cara mudah dia nak bagi tahu, blogger ni dah sah buruk perangai, mana boleh percaya cerita dia. Tidak cukup dengan itu, dikeluarkan pula tafsiran al-Quran ikut otaknya. BACA SINI & SINI

Dari membiarkan dia terus melalut, wartawan pun pertikai, Anwar juga pernah dipenjarakan. Tapi dipusingnya cerita mengatakan bahawa Anwar dibuktikan tidak bersalah!? 

Kepala hotak lu tuan pengarah!  

Anwar dipenjara setelah Mahkamah Tinggi pada 14 April 1999 mendapati beliau BERSALAH atas empat pertuduhan rasuah berhubung penyalahgunaan kuasa dengan campur tangan dalam penyiasatan polis terhadap salah laku seksual sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri. 

Kemudian pada Mei 2001, pihak pendakwaan menggugurkan satu kes rasuah di Mahkamah Tinggi. 4 tolak 1? Eerrr..susah ke nak kira? Kesimpulannya masih BERSALAH!! BACA SINI JUGAK

Jadi diikutkan pada kenyataan rafizi, maka PENAFIAN Anwar yang MENGATAKAN bahawa gambar oleh rajagoyang360 dan video seminit oleh papagomo bukan dirinya juga tak boleh pakai. Kerana penafian tak credible dan tidak boleh dipercayai. Tak gitu!

Jadi rafizi, tak perlu sibuk-sibuk nak lagak macam Hakim. Elok serahkan sahaja kepada yang ahli/arif. Lu dok diam-diam dalam kandang lagi bagus.



Biar Hakim yang menilai dan biar bukti-bukti perbicaraan menjadi kayu pengukur sejauh mana benarnya pengakuan papagomo dan penafian Anwar Ibrahim nanti. 

Sudah tentu ramai menantikan barisan saksi-saksi yang bakal dipanggil. Gua jangkakan senarai saksi tu nanti pun hendak diserang kredabilitinya dan semua bukti nak discredit. Dah pembangkang! Kepala otak pembelit!!


Next PC jangan lupa jawab soalan "Mengapa tak saman Datuk T?".

Perisik: Kalau tak...elok menguak ja dari berkata-kata.

No comments:

Post a Comment