Monday, March 11, 2013

MELAYU BODOH!! Blogger Pakatan HISTERIA !!


Hari ini di ibu pejabat PKR berlangsung sidang media kali kedua oleh bapa Saiful Bukhari iaitu Azlan Mohd Lazim, 58. Sidang media pertama sudah dilakukan pada Jumaat lepas dikelolakan oleh MP Sg Petani, Johari Abdul.

Johari bedul ni dengan sengaja HANYA mengundang media pro pembangkang pada sidang media pertama tersebut. Taktik pengecut bagi memberi scoop kepada media mereka untuk memainkan isu ini beberapa hari.

Malangnya media mereka gagal memberi momentum sepatutnya dalam pendedahan U-turn Azlan kerana sesi soal jawab yang singkat serta terpaksa bergantung kepada "press release" yang diberikan. 

Selebihnya diserahkan kepada blogger-blogger mereka menggunakan imaginasi untuk spin pekara tersebut. Hasilnya tetap sama, tiada momentum. Ramai blogger mereka terus surrender setelah pendedahan RBF DI SINI.

Dalam sidang media hari ini, turut dihadiri beberapa pemimpin pembangkang yang kelihatan takut menanti soalan para wartawan yang bakal diajukan kepada Azlan. 

Antara soalan-soalan diajukan oleh para wartawan seingat perisik seperti berikut:
  • Adakah En Azlan dibayar?
  • Mengapa En Azlan tidak menghalang Saiful melakukan sumpah laknat jika En Azlan tahu perkara tidak benar?
  • Adakah En Azlan sanggup melakukan sumpah laknat bagi menyatakan bahawa En Azlan di pihak benar?
  • Berani kerana benar, takut kerana salah. Jadi kenapa takut bersumpah?
  • Tapi En Azlan yang memohon rayuan kepada kes liwat II?
  • Tujuan En Azlan mengadakan sidang media untuk memberikan penjelasan, tetapi banyak jawapan yang diberikan tidak memberi penjelasan kepada rakyat?

Kesudahannya sidang media tadi ditamatkan tidak sampai 30 minit! Mungkin sebab soalan diajukan oleh wartawan-wartawan semakin panas, manakala lidah Azlan pula sudah mula berpintal-pintal untuk menjawabnya.

Bagi mengelakkan kredabiliti sandiwara "U-turn Azlan" arahan pakatan pembangkang ini bertambah parah. Langkah "damage control" di ambil salah seorang pemimpin pakatan Saifudin dengan menghentikan sidang media tersebut segera.

Para wartawan kelihatan mengeluh kerana Azlan GAGAL menjawab banyak soalan mereka. Kerana soalan yang diajukan turut datang dari rakyat jelata yang ingin mengetahui perkara sebenar.

Selepas PC, menjadi kebiasaan bagi wartawan dari beberapa media cetak dan elektronik berkumpul bagi membicangkan, cross-checking dan bertukar maklumat yang diterima dari PC tersebut.

Tidak semena-mena seorang mamat ntah dari mana muncul, menerpa dan memaki hamun para wartawan yang sedang berbincang tadi. Seperti histeria, beliau terjerit-jerit menuduh media Utusan dan Berita Harian kononnya mengajukan soalan tidak relevan? 

Beliau terpekik-pekik "Ini lah MELAYU BODOH" sambil menunding kepada para wartawan. What Da Hell!??

Tapi Siapa mamat histeria ni? 

Setelah disiasat, beliau rupanya bekas pegawai khas Dr Hassan Ali yang juga blogger pro pembangkang TulangBesi dengan nama Rahman Talib. Beliau turut melakukan kerja menfitnah kerajaan melalui portal MalaysianWaves. 

Inilah akibatnya apabila fitnah menfitnah menjadi lauk santapan hari-hari sehingga terlupa siapa dirinya! Video di bawah menunjukkan bertapa mengongnya mamat ni. Ni baru sikit yang penuh bakal menyusul.



Mamat ni tidak berfikir sebelum bertindak kerana dengan membabi buta terjert-jerit kepada para wartawan. Seolah-olah cuba mengajar wartawan bagaimana mereka patut buat kerja dan apa soalan yang patut ditanya!??!! 

Majoriti para wartawan tersebut mempunyai pengalaman melebihi 10 hingga 20 tahun dalam bidang kewartawanan dan sudah tahu tugas mereka dengan baik. 

Untuk pengetahuan ada diantara wartawan ini telah mengikuti perkembangan Anwar Ibrahim sejak beliau di dalam ABIM lagi. Mereka telah melihat sendiri perubahan Anwar Ibrahim dari awal hinggalah beliau jadi Timbalan Perdana Menteri, dipecat, dipenjara dan seterusnya terlibat dalam liwat selepas dibebaskan. 


Bukti Saya Mengong. Tolong Hebahkan

Tidak cukup dengan itu, dimakinya pula wartawan MELAYU BODOH. Perisik tergelak memikirkan lagak pandai blogger yang konpem "zero knowledge" dalam kewartawanan menghembur kata kesat begitu.

RahmanTalib a.k.a TulangBesi terlupa bahawa dirinya sendiri MELAYU. Kesudahannya mamat ni hanya menonjolkan KEBODOHAN sendiri! 

Lain kali nak masuk gelanggang penuhkan ilmu di dada tu. Orang masuk gelanggang pun beradab bagi salam. Lu main terjah guna kepala lutut! BACA SINI JUGAK.

Tahniah kepada pakatan pembangkang. Sekarang rakyat dapat melihat sendiri bagaimana mentaliti blogger mereka. BODOH!
perisik: Dengar blogger ni pernah lari ke Indonesia sebab elak disoal siasat polis. "Melarikan diri" ke "Dilarikan". Haha 
Dengar cubaan serupa sedang dirancangkan oleh puak pembangkang bagi mengelakkan Azlan di soal siasat polis. Aik??! Nak lari jugak ker?

2 comments:

  1. Mamat ni dah lupa dia pun melayu agaknya.....apa kata kita tangkap Mamat ni dan jentik telor dia...baru dia sedar dia pun melayu....

    ReplyDelete
  2. mamat ni muka macam cukup lakan dalam SPM jer sama macam bang non klas 3 pengajian sejarah di UM dulu kah kah melayu yang selalu kena bodoh kan oleh melayu yahudi anwar ibrahim kah kah

    ReplyDelete