Friday, November 9, 2012

Nurul & Anwar Terperanjat Beruk Barisan Peguam Utusan?


Memang lawak bila melihat gelagat puak pakatan ni. Orang lain punya taik, orang lain yang dipersalahkan. Inilah situasi yang sedang berlaku dalam Isu "kebebasan beragama" yang diucapkan oleh Nurul Izzah. 

Media yang mula-mula sekali menyiarkan berita kenyataan Nurul Izzah ini adalah Malaysiakini. Tapi mengapa hanya Utusan sahaja yang bakal menghadapi tindakan disaman. 

Menuduh Utusan memutarbelit kenyataannya TIDAK LAGI LAKU setelah video ucapannya tersiar meluas di dalam blog dan portal. Jadi apa tujuan meneruskan saman ni?


Ucapan beliau jelas memberi kefahaman kepada penganut Kristian bahawa kebebasan beragama turut terpakai kepada orang Melayu. Pekara ini dinyatakan dalam blog 1Kristian. Rata-rata hadirin memberi tepukan gemuruh kepada Nurul Izzah yang lupa mengenai perkara yang sudah termaktub di dalam Perlembagaan.


Apa lagi yang hendak dinafikan oleh Nurul Izzah selaku Naib Presiden parti anak beranak? Wan Azizah dan Anwar dilihat cuba mempertahankan dengan mengambil pendirian melawan Utusan.

Namun, barisan peguam yang bakal wakili Utusan sudah siap sedia untuk menggempur dan mengkuburkan Nurul Izzah jika masih berdegil meneruskan hasrat "murni"nya untuk menyaman. YB Zul dalam sidang media menyebut yang Anwar dan Nurul pasti akan terperanjat beruk dengan nama-nama peguam yang pertahankan Utusan nanti? Aiseh..nak main surprise pulak YB ni.



Sultan Selangor sendiri kecewa dengan pendedahan ini, tapi masih juga cuba dipusingkan oleh puak pembangkang dengan menyatakan bahawa Sultan tidak mendapat maklumat yang tepat mengenai perkara ini??





Gila bengong mereka ni. Korang ingat Sultan Selangor main keluar kenyataan pakai serkap jarang. Baginda Sultan sudah pasti menerima maklumat risikan, nasihat dan pengesahan kesahihan sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan. Game apa pakatan cuba mainkan?? Nak cakap Sultan kelentong?

perisik: orang pakatan cakap..dorang dah tahu kalau lawan kat mahkamah konpem kalah? tapi kalau tak lawan konpem kalah masa PRU nanti. Gila biol dorang ni.

No comments:

Post a Comment