Tuesday, March 3, 2015

Tahniah Malaysia! Banduan Pertama Hadir Sidang Parlimen!


Sebelum tiba masanya, eloklah kita ucap tahniah siap-siap kepada seluruh rakyat Malaysia ni. Kerana bakal mencatatkan sejarah bukan sahaja dalam negara bahkan dunia sebagai negara pertama memberi kelonggaran kepada banduan yang sedang menjalani hukuman penjara untuk hadir sidang parlimen! Banduan yang dimaksudkan adalah Anwar Ibrahim!

Hukuman terhadap Anwar ini pula bukan kesalahan politik, tetapi kesalahan meLIWAT bekas pembantunya. Jadi cuba bayangkan peLIWAT yang dilabel Islam hendak diberi laluan hadir sidang parlimen nanti! 

Kalau diikutkan, pencapaian pertama sudah pun digapai yakni sebagai negara pertama yang rakyatnya yang beragama Islam menyokong dan mempertahankan peLIWAT. Juga pertama sebab majoriti penduduknya Islam dan agama rasminya Islam dah tu menyokong si pesalah peLIWAT secara terbuka

Disebabkan pencapaian tak berapa hebat dan tidak mendapat liputan antarabangsa. Jadi pencapaian seterusnya mesti dilakukan dengan mempertimbangkan untuk membenarkan peLIWAT terus kekal sebagai wakil rakyat dan bersidang di Parlimen. 

Mungkin ia akan direalisasikan kerana kasihan! Akan direalisasikan kerana desakan penyokong peLIWAT! Akan direalisasikan kerana teknikaliti perundangan! Itu semua kemungkinan! Tapi kemungkinan yang tidak harus kita biarkan berlaku sama sekali!

Kalau berlaku?! Malaysia yang agama rasminya Islam hanya menjadi bahan ketawa seluruh dunia terutamanya negara Islam. Jadi bila itu berlaku, adakah Perdana Menteri mampu mendongak atau berada di pentas dunia untuk menceritakan wasatiyyah dan maqasid syariah!

Bila dah berlaku! Tahniah sahaja dapat perisik ucapkan!

2 comments:

  1. Selagi tidak diampun statusnya adalah banduan. Banduan hilang hak sbg org bebas. Jika sbg penjawat sesuatu jawatan pun, hilang haknya, bahkan lucut jawatannya.

    ReplyDelete
  2. Salam. Blog ini dipautkan ke spotthebloggers.blogspot.com .Mohon email kepada spotthebloggers@gmail.com sekiranya tn membantah. TQVM

    ReplyDelete