Sunday, July 14, 2013

Hina Islam Acara Bulanan Di Malaysia!


Dah semacam acara tahunan malah bulanan kita lihat mengenai serangan dan penghinaan dilakukan terhadap agama Islam. Dah jadi satu trend bagi segelintir bukan Islam yang sesekali malah berulang kali mempermainkan anutan majoriti rakyat Malaysia iaitu Islam.

Beberapa tahun sudah kita sudah melihat belang MP seputeh, Teresa Kok yang mempertikaikan laungan azan di sebuah masjid di Kinrara. Tidak lama lepas itu berlaku pula insiden memurtadkan orang melayu di sebuah gereja di Damansara. Ekoran daripada itu Hassan Ali dipecat dari PAS. Anda boleh cari sendiri pasal perkara ini.

Jangan lupa pula mengenai dialog anak kecayangan bang non, Nurul Izzah yang secara terbuka menyalah tafsirkan ayat Al-Quran mengenai tiada paksaan dalam beragama dan beliau menyatakan perkara ini turut terpakai bagi umat Islam. 



Hakikatnya beliau gagal memahami keseluruhan ayat dan juga sambungan ayat-ayat selepas itu yang secara jelas bermaksud tiada paksaan beragama itu hanya untuk bukan Islam. 

Jangan lupa mengenai beberapa laman facebook yang diwujudkan oleh warga negara ini yang dengan sengaja menghina agama Islam. Terbaru dengan tidak semena-mena duta Vatican City pula dengan biadap mengeluarkan kenyataan bahawa bukan Islam di negara ini boleh menggunakan kalimah Allah. 



Agak lucu negara yang tidak mempunyai umat Islam dan tidak memilki sebuah masjid cuba menyebok hal dalaman negara. Apakah kerana memiliki imuniti sebagai diplomat maka dengan sewenang-wenangnya beliau campur tangan.

Rasanya dalam bulan umat Islam negara menyambut Ramadhan, lebih tiga kali penghinaan secara terbuka dilakukan oleh bukan Islam negara ini. Sebab itu perisik merasakan dah semacam ACARA BULANAN untuk umat Islam dipermain dan dihina.  



Antaranya sifat biadap, salah seorang pemilik laman facebook yang mempermainkan ibadah puasa. Kedua tindakan segelintir bukan Islam yang menjual Al-Quran, pertikaian timbul adakah mereka ini menghormati kitab suci umat Islam ini atau sengaja mengambil peluang untuk membuat keuntungan. Dan akhir sekali tentang kelancangan duta Vatican City yang dinyatakan tadi.

Di harap perkara ini dibendung dan dikenakan tindakan yang berat oleh pihak kerajaan yang bertanggungjawab. Kerana kemarahan umat Islam lambat laun semakin sukar dibendung, khuatir akan timbul ketegangan pula.



Rakyat terutamanya umat Islam sudah bosan dengan langkah dan cara modus operandi yang diambil oleh SKMM, polis dan kehakiman dalam mengengkang isu ini. Kerana kesudahannya pesalah bebas dengan sebab kelemahan teknikaliti perundangan. 

1 comment:

  1. Don wori brader.. ksabaran kita ada limit, kafirun2 ni blum kenal lagi dgn istilah SYAHID, bila dh sampai tahap SYAHID sila2 lah bawa keluarga dan wang ringgit keluar dri TANAH JAWI ni dn jangan datang lagi.

    ReplyDelete