Wednesday, December 11, 2013

Fauziah Tunjuk Bukti Banjir Ni Salah BN!!


Alahai! Apa lagilah puak pembangkang ni nak kelentong! Orang semua tengah bertungkus-lumus menghulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa banjir. Mereka pula sibuk nak cipta fitnah menunding kesalahan kerajaan.

Ahli Parlimen Kuantan,Fauziah Salleh cuba nak buruk-burukkan kerajaan dengan menyatakan tiada bantuan digerakkan bagi membantu mangsa banjir.

“(Saya terima) panggilan daripada rumah tengah malam,air sampai leher,mohon dibantu dan tidak ada Jabatan Perkhidmatan Awam datang,tidak ada bot,tidak ada polis,tidak ada bomba. Saya terima panggilan daripada pusat pemindahan banjir, 4,000 penduduk JKM tidak masuk, tidak ada makanan pukul 3 pagi,” kata MP Kuantan.

Apalah masalah minah ni! Nama pun bencana alam Fauziah oii!! Mangsa banjir pun angka berpuluh ribu orang! Takkan nak suruh kerajaan bentang karpet merah untuk setiap rumah ke pusat perlindungan.

Kalau ada yang terkurang atau terlambat dalam gerak kerja operasi hadapi banjir ni memang dijangka, kerana situasi begini adakala berlaku. Cuma kita perlu minimumkan dan perbaiki cepat kelemahan yang timbul! Tapi tak adalah seperti yang didakwa Fauziah tadi.

Mungkin hujan yang turun dengan lebat telah mengaburi pandangan Fauziah untuk melihat usaha tanpa kira penat lelah yang dilakukan oleh hampir seluruh agensi kerajaan beserta 2,400 askar wataniah dalam membantu mangsa yang terlibat.

Udah-udahlah tu! Sebab bila Fauziah sibuk menimbulkan kesilapan orang lain. Semakin terserlah pula kelemahan Fauziah dan pakatan haram. Sebab rakyat mampu melihat dan menilai sendiri di mana pemimpin pembangkang yang lain ketika ini? Takkan turun ketika di ceramah sahaja?

1 comment:

  1. lu punya kawasan lu sendili talak moleh tolon.. manyak bodo olang pilih sama lu...

    ReplyDelete