Tuesday, December 10, 2013

Mat Sabu Plan Nak Saman atau Coverline?



Bila Naib Presiden UMNO, Zahid Hamidi mendedahkan bahawa Mat Sabu mengikut ajaran Syiah. Mat Sabu dengan pantas plan nak saman Zahid Hamidi kerana memfitnah beliau. 

Dalam kenyataan media semalam, Zahid tak takut dengan acah Mat Sabu nak menyamannya. Katanya ada bukti-bukti dan akan dedahkan bila sampai masanya.

"Dia nafi pengikut Syiah, tapi kalau saya tunjuk bukti macam mana? Satu ciri-ciri pengikut Syiah adalah berpura-pura" Kata Zahid.



Mungkin kata-kata Zahid ini akan membuatkan Mat Sabu berfikir sejenak sama-ada nak terus dengan plan saman atau cari idea nak coverline. 

Ya lah siapa tak kenal dengan perangai Mat Sabu yang akan cuba coverline dengan berseloka buat lawak kartun di atas pentas. Lepas tu buat macam nothing happen dan berharap isu ni berlalu begitu sahaja. 

Acuan pemimpin PAS memang begitu gamaknya. Lihat sahaja kes Stopa Ali yang buat kering jer bila aksi kibaran spender besar terakam di sebuah hotel di Kuala Lumpur. 



Sehingga ke hari ini beliau tidak menafikan langsung susuk pelaku dalam video tersebut adalah dirinya. Sumpah laknat bagi membersihkan namanya pun tak berani lakukan.

Dalam keadaan diri yang bergelumang dengan kejelikan moral begini, kepimpinan parti bulan masih sanggup kekalkan beliau sebagai Setiausaha Agung PAS. Mungkin barisan pemimpin ala ulamak PAS ni berpendapat isu ini sudah berlalu.

Aduhai, inilah ciri-ciri keimanan pemimpin PAS yang dipandang suci oleh para penyokong tegar mereka. Putih suci bak spender Stopa Ali.

No comments:

Post a Comment