Thursday, June 6, 2013

Rumput Padang Merbok Pilihan Lembu Ni!


Tak tahu lah gua, apa krateria lokasi yang dicari oleh ahli parlimen Pondan rafizi untuk dijadikan tempat perhimpunan 15 Jun nanti. Pilih sebab rumputnya cantik untuk diragut ke? Ke nak dijadikan kandang buat dirinya beradu? 

Banyak lagi lokasi yang lebih luas dan selesa seperti Stadium Merdeka, Stadium Shah Alam dan Stadium Bukit Jalil. Sekurang-kurangnya lokasi ini mempunyai ruang parkir yang luas dan terdapat pula kemudahan pengangkutan awam rel LRT.

Perkara ini akan memudahkan pihak polis untuk mengawal lalu lintas dan menjaga keselamatan orang ramai di sekitar perhimpunan. Ia penting supaya keadaan selesa bukannya seperti yang berlaku di perhimpunan Kelana Jaya awal bulan lepas.  Di mana, beribu-ribu kenderaan terperangkap selama berjam-jam akibat perhimpunan haram tersebut.

Walaupun pembangkang tahu akan situasi yang bakal berlaku, mereka tetap memilih Padang Merbok! Macam haram! Tujuan perhimpunan, kononnya untuk mendesak 30 kawasan diadakan pilihan raya semula dan menuntut perletakan jawatan semua ahli Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pelbagai dakwaan yang ditimbulkan, bermula dari minggu berkempen PRU13. Pengundi hantu dari Bangladesh lah, Blackoutlah, beli kertas undi lah dan macam-macam lagi. 

Memang itu yang dorang kata di atas pentas dalam beberapa perhimpunan sebelum ini. Lawaknya...segala dakwaan hanya air liur!? Buktinya mana!? Jawabnya langsung tak ada! Ia dikuatkan lagi apabila pembangkang sendiri kelam kabut untuk mencipta bukti palsu bagi discredit keputusan PRU. 



Apa punya pening dorang ni, dalam ceramah di Kelana Jaya dan Pulau Pinang berdegar-degar mengatakan mereka ada bukti nyata menunjukkan SPR dan kerajaan BN menipu. Tapi hakikatnya mereka tidak ada sebarang bukti! Sebab tu lintang pukang mewar warkan berita untuk mengumpul bukti seperti gambar di atas. Siapa lu mau tipu?! 

Semua tahu, negara kita ini punyai saluran undang-undang untuk mencabar keputusan PRU. Iaitu dengan menghantar Petisyen selepas keputusan diwartakan. Selepas diwartakan, pembangkang sahaja dah hantar lebih 30 petisyen. Apa cerita? Petisyen dah hantar! Buat apa lagi kecoh nak berhimpun? Tunggulah hasil keputusan mahkamah.

Kalau petisyen sudah di hantar bagi mencabar keputusan PRU. Maka perhimpunan yang di rancang untuk 15 Jun ini hanyalah perhimpunan sia-sia. Kerana berhimpun macam mana pun, dorang bukannya boleh mempengaruhi keputusan mahkamah. 

Jadi duduk diam-diam di rumah lagi bagus! Lagi pun rakyat dapat melihat yang kekecohan ni pun sebenarnya berakar umbi dari PKR. Dalam keghairahan PKR memainkan fitnah, majoriti rakan-rakan dari PAS-DAP tidak menunjukkan minat untuk menyertai rentak PKR ini. Kerana mereka dapat mengagak yang semua ini akan memakan diri!

Perisik: Rafizi nak kandang Lembu atau Kandang LembuT...auwww!

1 comment:

  1. lembu yang lembut!! Meluat aku tengok bapok ni!

    ReplyDelete