Saturday, June 8, 2013

Projek BLACKOUT Kandang Lembu-t Rafizi Dibatalkan!!??


Nampaknya plan PKR melalui rafizi nak buat himpunan Blackout, 15 Jun di Pandang Merbuk tak menjadi. Maka projek kandang bagi menempatkan rafizi dan konco-konconya terbantut. Kenapa?..

Mamat fizi ni konon dah hantar perhomonan awal iaitu menepati syarat 10 hari sebelum perhimpunan seperti yang temaktub dalam Akta 2012 Perhimpunan Aman. Persoalannya adakah itu sahaja syaratnya bagi membuat permohonan untuk berhimpun?

Para penyokong tegar mereka boleh lah fizi nak TIPU. Sedangkan Akta 2012 Perhimpunan Aman menggariskan BEBERAPA syarat sebelum pihak polis mengeluarkan PERMIT membenarkan penganjur mengadakan perhimpunan.

Antaranya membuat permohonan IZIN dari pemilik lokasi atau premis. Dalam hal ini, Padang Merbok adalah di bawah seliaan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). Maka penganjur perlu mendapatkan izin DBKL.

Namun sehingga ke hari ini, penganjur masih gagal mengemukakan sebarang surat rasmi KELULUSAN dari DBKL yang membenarkan mereka menggunakan padang tersebut. Ini apa yang termaktub di dalam Akta! 

Lagi pun, PDRM sudah dimaklumkan pada tarikh dan lokasi yang sama itu nanti akan diadakan larian amal, Larian Kitar Semula 2013 yang dianjurkan oleh Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal & Pembersihan Awam (PPSPPA).



Pihak PPSPPA telah merancang program larian amal ini jauh lebih awal kerana ia akan berlangsung serentak di SEMBILAN lokasi di Semenanjung termasuk Padang Merbuk, Kuala Lumpur. Kesemua lokasi telah mendapat keizinan dari pemilik; DAN PPSPPA telahpun mendapat KELULUSAN daripada pihak DBKL untuk menggunakan lokasi Padang Merbuk. 



Jadi mamat lembut ni tak payah nak buat kecoh kononnya tak tahu! Atau mendakwa ini semua taktik kerajaan hendak menyekat hak berhimpun. Alasan bangang berulang-ulang macam ni lama-lama akan memakan diri!

Kalau pembangkang meneruskan juga! Bermakna pembangkang telah menafikan hak rakyat yang telah mengikut undang-undang di negara ini. Adakah PKR cuba mengajar penyokong tegarnya menentang undang-undang!

Perisik: awal-awal mohon buat kat Stadiumkan senang! Korang bergelaplah dalam Stadium tu sampai subuh!

No comments:

Post a Comment