Friday, January 6, 2012

Pembangkang Mendahului Mahkamah

Tinggal beberapa hari lagi keputusan kes liwat Anwar akan diumumkan.  Sehingga hari ini bermacam-macam gerakan saraf dan propaganda sampah mula dijaja oleh pihak pembangkang.

Paling jelas adalah pengumuman orang kuat PKR, Azmin Ali untuk mengadakan perhimpunan HARAM 901. 

Menyeru seluruh "rakyat" untuk sama-sama turut serta bagi mempertahankan Anwar dari masuk penjara??

Keputusan belum lagi dibaca, orang PKR yang satu ni dah meroyan mendahului mahkamah. 

Gelagat terkinja-kinja pembangkang tampak memperbodohkan diri sendiri kerana sudah lebih dahulu menjatuhkan hukum dan mengiyakan yang Anwar sememangnya sudah bersalah dan akan dimasukkan ke penjara.

Nampaknya PKR dah ada mahkamah sendiri bagi memutuskan keputusan kes liwat. 

Maknanya mereka secara jelas menyokong bahawa keputusan DNA yang menyatakan bahawa ianya adalah 99% DNA Anwar adalah betul sama sekali.

Terpekik kononnya menyatakan kebenaran, sekarang tergigit lidah. 


Ramai ahli PAS dan PKR sudah mula hilang kepercayaan terhadap usaha parti masing-masing. Mula menyoalkan gerakan yang dijalankan oleh parti mereka.

PKR ni perjuangkan rakyat atau perjuangkan Anwar??
Ini parti untuk rakyat atau parti kepentingan Anwar?? 

Kalau PKR sendiri dah menjatuhkan hukum bahawa Anwar akan ke penjara kerana kesalahan LIWAT. Kenapa kami dalam parti harus perjuang mempertahankan persalah LIWAT.

Banyak suara-suara panas mula kedengaran dalam PAS dan PKR. Dalam DAP membisu bodoh je sekarang. Sebab kes dan kemelut diwujudkan oleh Anwar ini merupakan liabiliti kepada parti.

Terbaru, hari ini Anwar telah menyatakan bahawa pembangkang akan melantik PM sementara jika dia masuk penjara. Selepas menang PRU13, beliau akan menjadi PM.

Anwar sendiri melalui partinya juga seolah-olah sudah meyakini yang dia akan masuk penjara. 

Kami para peneroka, bila diingat balik dalam perbicaraan kes liwat. Anwar tidak pernah menafikan langsung dalam mahkamah yang liwat tersebut tidak berlaku. 

Peguambela hanya mempersoalkan mengapa Saiful tidak melarikan diri. Mempersoalkan mengapa Saiful mengambil masa lama untuk melaporkan. Malah ingin memberi gambaran yang kejadian liwat itu adalah secara rela

Jadi tidak hairanlah mengapa kini pembangkang begitu yakin dan menghukum Anwar terlebih dahulu.

Kalau sudah jelas bersalah, tiada rakyat khususnya yang beragama Islam mahu memiliki PELIWAT menjadi IMAM memimpin negara.


1 comment: