Wednesday, July 6, 2011

Jom Ramai-Ramai ke Stadium Mini Jengka sambut Hari Peneroka 2011 bersama PM

  

Tadi saya sempat ke stadium mini Bandar Tun Abdul Razak, Jengka yang sebelum ini dikenali sebagai Bandar Pusat Jengka. Saya tengok penganjur sibuk buat rehearsal dan stadium itu dihias cantik. Banyak poster, banner dan bunting terpampang gambar allahyaram Tun Razak.

 

Saya pun nampak kelibat pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad yang turut sibuk ke hulu ke hilir membantu pegawai-pegawainya buat kerja. Saya pun sempat tangkap gambar dan minta aturcara untuk esok untuk dikongsi kepada pembaca.

  

Saya dengar Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak akan sampai pada 9 pagi. Jadi, kepada peneroka dan penduduk tempatan, pastikan datang awal sebab sudah pasti banyak jalan akan tutup apabila PM sampai.

Saya dengar selepas selesai merasmikan Hari Peneroka 2011 dan menyampaikan beberapa anugerah, PM akan ke UiTM Jengka pula pada sebelah tengahari.


Berikut adalah aturacara untuk sambutan Hari Peneroka 2011 esok:


9.00 Ketibaan Dif-dif Jemputan
9.30 Ketibaan Perdana Menteri
Negaraku dan Doa
Ucapan Ketua Peneroka
Ucapan Menteri Besar Pahang
Ucapan dan Perasmian oleh Perdana Menteri
Pelancaran Hari Peneroka 2011
Pengisytiharan Bandar Jengka Tun Abdul Razak
Penyampaian Anugerah Sekolah Bestari
Penyampaian Anugerah Usahawan FELDA
Penyampaian Pingat Khidmat Bakti
Pelancaran ‘Guarded Community’
Penyampaian Anugerah Keceriaan Kampung FELDA 2011
Sidang Media
Jamuan Tengahari
1.30 Bersurai

No comments:

Post a Comment