Wednesday, December 14, 2011

Koperasi Terbaik Dari FELDA!

Kini FELDA terbukti lagi sebagai lubuk emas melalui koperasi-koperasi bersaiz besar dan sederhana yang telah menerima anugerah koperasi terbaik dengan jumlah perolehan tinggi. Berita ini membuatkan pembangkang menangis tak berlagu. 

Menangis kerana menyesal mengfitnah dan menghentam FELDA. Kerana tindakan mereka telah menyebabkan peneroka tidak lagi percaya pada mereka.

Anugerah Koperasi Terbaik Bersaiz Sederhana di menangi oleh:
  • Koperasi Peneroka Felda Lurah Bilut Berhad (Pahang) dengan jumlah perolehan sebanyak RM4.89 juta. 
Manakala Anugerah Koperasi Cemerlang Bagi Koperasi Kluster Besar dimenangi oleh:
  • Koperasi Permodalan FELDA Malaysia Berhad (Wilayah Persekutuan) dengan jumlah perolehan sebanyak RM12.48 bilion!!

Jumlah ini jauh lebih tinggi dari koperasi kedua cemerlang iaitu Koperasi Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad (Bank Rakyat) dengan jumlah perolehan sebanyak RM3.84 bilion. RM8.64 bilion bezanya!


Memang dahsyat FELDA ni. Walaupun di asak dengan keriuhan pembangkang memburukkan FELDA. Peneroka tetap utuh bersama FELDA dalam terus meluaskan organisasi. Biasalah, kita bekerja sebagai peneroka dan pembangkang mana ada keje lain, selain main wayang menyebarkan fitnah. 

Bagi para peneroka, tak guna nak layan lebih-lebih sebaran dakyah pembangkang. Buang masa sahaja. Baik fokus untuk membentuk FELDA menjadi lebih luas dan mencari lebih banyak suntikan pelaburan. Usaha yang pasti menguntungkan para peneroka sendiri dan Malaysia umumnya.


No comments:

Post a Comment