Wednesday, December 14, 2011

Hahaha! Dulu Maki Sekarang Berlagak Hero

alt

Memang lawak gila persatuan Anak Peneroka Kebangsaan (ANAK). Kepalanya, Mazlan Aliman orang PAS dari awal menyebarkan dakyah dengan cerita separuh-separuh bagi memeningkan kepala para peneroka. Nak kencing tu agak-agak lah!

Baru-baru ni dorang berdemo depan Wisma Felda, Kuala Lumpur. Kononnya bagi mempertahankan Datuk Dzulkifli?? Pertahankan apa pula? Mereka kata ada usaha untuk menyingkirkan Datuk Dzulkifli dari FELDA. Hahaha!

Gila ketinggalan dorang ni, meroyan macam hilang "ANAK". Dah banyak kali aku terangkan pasal modus operandi lakhanat pembangkang dalam meracun para peneroka dengan maklumat tahyul mainan politik. Sekarang dorang buat hal lagi.


Isu Datuk Dzul dengan Datuk Isa Samad dah lama selesai. Tak ada sebarang konflik timbul. Semua tu mainan politik pembangkang bagi menimbulkan kekeliruan rakyat.

Seingat aku. ANAK ni lah yang beriya-iya hentam FELDA kiri dan kanan. Mengutuk dan mencemuh usaha para peneroka yang menjadi nadi utama FELDA dalam menaikkan jenama ke peringkat antarabangsa. 


Dari dulu berusaha memburuk-buruk kan FELDA bagi menimbulkan huru-hara dari dalam supaya organisasi goyah. Supaya pelabur dan para peneroka hilang kepercayaan terhadap FELDA. Jelas cubaan dan gerakan jahat untuk menutup periuk nasi para peneroka. 

Kini...Tiba-tiba berubah jadi malaikat mempertahankan FELDA?? Banyak lawa kau punya topeng ANAK? 


Bila bahang PRU13 semakin terasa. Muka asal mereka yang jelas tertulis fitnah dan dakyah telah semakin melekat di minda peneroka. Jadi mereka kena ubah sikit strategi dengan mengadakan sikit lakonan lawak tak menjadi dorang. 

Untuk itu, mereka terpaksa mengenakan TOPENG jahanam bagi menipu rakyat khususnya peneroka. Kononnya merekalah pejuang FELDA disamping Datuk Dzul. 


Dulu korang balun bertubi-tubi.. Datuk Dzul kena pertahan dan jawab segala Fitnah korang. Piirahh!


Peneroka dah tahu yang mereka ini datang dengan topeng senyum sambil berjabat salam dengan tangan kanan. Tangan kiri pula di sorok kebelakang dengan pisau. Peneroka sudah masak dengan taktik mereka dan kami sudah bersedia.

Tak cukup timbulkan isu Datuk Dzul. Mereka sengaja nak timbulkan isu penyenaraian Felda Global Ventures Holding (FGVH) di bursa saham. 

Kalau main hentam keromo dan main cakap, semua orang boleh buat. Mereka tahu kalau FELDA teruskan penyenaraian akan lebih banyak dana terbentuk. Dengan ini organisasi FELDA akan bertambah masyuuukkk! Secara tak langsung para peneroka juga akan turut rasa tempias kebaikan penyenaraian ini.

Sila baca AgendaDaily untuk lebih lanjut.

1 comment:

  1. Peneroka kena ingat, dulu elaun sebulan RM120.00 je.Masa tu tak cukup duit ambil barang di kedai felda harga Rm 1.20 sen setin jual
    RM1.00kpd orang luar felda. Sekarang macam mana???

    ReplyDelete