Sunday, December 23, 2018

Deviden ASB Terendah Dalam 20 Tahun! Apa Lagi Yang Terendah Bakal Kita Dengar!


Bila deviden ASB dah serendah ini ramai dapat menjangkakan deviden yang bakal diumumkan selepas ini juga jauh lebih rendah.

Modal hutang negara sudah tidak boleh dimainkan apabila dalam parlimen sendiri mengesahkan hutang negara masih terkawal bawah RM750billion. Bukannya RM1 trillion!


Berita palsu hutang RM1 Trillion ini sudah cukup mencetuskan panik pada pasaran sehingga ramai pelabur menarik keluar modal pelaburan antara RM100juta hingga RM400juta setiap minggu!

Para penganalisis antarabangsa dari beberapa buah negara tidak yakin dengan kemampuan kerajaan baru Malaysia. Hala tuju masih kabur dan tiada dasar signifikan untuk menaikkan ekonomi.

Perkara begini diburukkan dengan kemampuan Menteri Kewangan yang flip flop dalam melaksanakan dasar kewangan yang jelas. 

Setakat ini negara hilang berbillion ringgit akibat Tax Holiday selama 3 bulan. Kemudian hilang pula berbillion lagi dengan perlaksanaan SST. D

i tambah pula dengan kejatuhan ringgit sehingga mengheret rizab syarikat milik kerajaan terjerut dalam politik tak sudah pakatan.

No comments:

Post a Comment