Wednesday, August 28, 2013

Guan Eng Halang Tayangan Tanda Putera!


Pelik dengan perangai mamat Lim Guang Eng (LGE) ni. Dahlah fail mengira lepas tu salah taip. Kali ini ada hati pulak nak halang tayangan filem Tanda Putera. Hallo! filem pun mau goyang ka? 

LGE keluar kenyataan minta panggung wayang di Pulau Pinang supaya tidak tayang filem Tanda Putera. Katanya filem terbabit mengandungi babak fitnah dan boleh menimbulkan kebencian antara kaum?! Celah mana fitnah tu? Cakap lepas memang senang, cuba nyatakan babak mana yang fitnah tu!

silap taip
Salah Kira, Salah Taip Baca Sini
Bukan tunjuk muka bapak lu dalam filem tu!!?! Apa kejadahnya lu melantun tak pasal-pasal!



Bila kisah sejarah Malaysia berdasarkan fakta begini, LGE bagai cacing kepanasan cuba mencipta persepsi buruk terhadap filem Melayu, Tanda Putera. Walhal tindakan LGE ini sendiri sudah menunjukkan kebencian antara kaum apabila cuba menutup periuk nasi hasil kerja anak Melayu. 

Skang lu pikir! Lu mau redakan kemarahan atau tambah kemarahan! Mungkin beberapa NGO perfileman tengah angin dengan tindakan bangang LGE ini yang jelas tidak demokratik.

Adakah LGE akan sedaya upaya langsi dengan pengendali wayang di seluruh pulau mutiara itu. Mungkin sudah ada yang diugut atau kepentingan perniagaan mereka di pulau terbabit diancam oleh kerajaan rejim LGE?? 

Itu filem The New Village tak mau komen ka kawan! Itu lagi banyak fitnah wo! 



Lagi satu Kerajaan rejim LGE jangan buat bodoh jer bila ada pusat hiburan buat iklan promosi jual arak guna gambar masjid! Ini bukan provokasi ka!! Ini lagi bangsat kurang ajar mempermain-mainkan rumah ibadat umat Islam. 


Lebih Lanjut Baca Sini
Tahniah kepada melayu yang mengaku Islam di bawah rejim LGE! Teruskan tutup mata bila pemimpin anda tabur pasir ke periuk nasi orang Melayu! Teruskan buat bodoh bila pusat hiburan memperlekehkan Masjid seperti iklan di atas. 

Jangan katakan rakyat! Rakan parti sendiri PAS dan PKR pun leh ikut macam lembu kena cucuk hidung! Tutup mata dan angguk saja bila perkara begini berlaku!

No comments:

Post a Comment