Wednesday, December 12, 2012

Penipuan Pakatan Dalam Demo IC


Pakatan dakwa 300,000 warga india di negara ini tidak memiliki kad pengenalan. Dari angka itu sahaja sudah cukup menunjukkan bertapa autanya puak-puak pakatan ni. 

Macam biasa pakatan akan mengeluarkan angka-angka yang gempak-gempak di setiap gerakan, himpunan atau ceramah mereka. Puluh-puluh ribu dan ratusan ribu adalah jumlah yang paling digemari gerombolan ini. 

Hakikatnya segala angka yang disebut sekadar nak bagi sedap puak-puak mereka membaca di dalam blog, portal dan media cetak pro pembangkang. 

Selain itu satu cubaan untuk mengelirukan dan memberi persepsi yang kononnya majoriti rakyat menentang kerajaan.

Di awal-awal gerakan penipuan pakatan, ramailah rakyat yang terpedaya. Tetapi kalau dah selalu menipu lama-lama pengundi pun dah boleh baca. 

Itulah yang terjadi apabila gerombolan warga india yang rata-rata tidak memiliki  kad pengenalan biru buat kecoh di JPN Putrajaya. 

Tapi betul ke semua yang datang  layak sebagai warganegara untuk memiliki kad pengenalan. Dari risikan ada diantara pendemo import dari negara india dibawa masuk berhimpun.

Paling lawaknya ada di kalangan pendemo membuka pekung sendiri mengatakan yang  tidak memiliki kad pengenalan kerana gagal ujian Bahasa Malaysia. 



Perisik: Belum dapat IC dah buat kecoh..Lepas dapat IC nanti macam mana?? Perangai macam ni rasanya patut ke diberi kerakyatan?

No comments:

Post a Comment