Monday, November 14, 2011

Tahniah Kepada Penerima Anugerah Semai Bakti 2011

Datuk Ahmad Maslan
Seramai 22 orang telah dinobatkan sebagai penerima Anugerah Semai Bakti tahun ini. Anugerah ini adalah untuk mengiktiraf usaha tidak mengenal lelah para kakitangan Felda seluruh Malaysia yang sama-sama memacu organisasi ke peringkat Global. 


Tan Sri Isa Samad
Ada diantara mereka ini telah berkhimat selama lebih 30 tahun dan usaha mereka tidak terhenti disini kerana mereka ingin terus berbakti kepada Felda.

Penerima Anugerah
Walaupun urusan yang dilakukan oleh mereka ini adalah bersifat setempat. Namun, komitmen penuh mereka menjayakan Felda telah memberi impak paling berkesan bagi merealisasikan semua harapan peneroka tanah rancangan. 

Kategori Anugerah yang dikurniakan dan jumlah penerima adalah seperti berikut:
Anugerah Darjah Utama - 1 orang
Anugerah Darjah Kedua - 6 orang
Anugerah Darjah Ketiga - 11 orang
Anugerah Pengurus Terbaik - 4 orang


Para Penerima Anugerah
Timbalan Pengarah Besar Perladangan dan Perkebunan, Mohd Nor Bin Kailany mengetuai para penerima Anugerah Semai Bakti 2011 ini.

Kami peneroka ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan syukur ke hadrat Ilahi serta tahniah kepada kakitangan Felda yang terpilih untuk merangkul Anugerah terhebat ini. 

Kerana sebahagian pemenang anugerah ini adalah kawan-kawan kami untuk berbincang dan tempat berkongsi pendapat. 

Hasil keakraban antara peneroka dengan kakitangan Felda ini lah yang membimbangkan pihak pembangkang. Kerana benteng pertahanan Felda semakin kebal dari diracun mereka. Sebab itu mereka sedaya upaya menabur fitnah memburukkan usaha rakan-rakan kami kakitangan Felda. 

Dakyah yang pernah digunakan pembangkang adalah mengatakan Felda Bankrap/Muflis. Ramai rakan kami di dalam terperanjat ketika isu ini dilalakkan pembangkang. Tapi kami peneroka sudah masak  tentang mainan sampah Fitnah pembangkang yang cuba-cuba melongkangkan minda peneroka. 

Kini kami peneroka dan kakitangan Felda akan gempur habis-habisan memateri mulut pemfitnah laknat si pembangkang. 

No comments:

Post a Comment