Wednesday, January 26, 2011

ALAHAI...Mazlan Aliman buat perabis beras aja

Pangkat bukan main besar bunyinya - Timbalan Pengarah Pilihanraya dan Presiden ANAK. Perrghh! Tapi habuk pun tarak! 


Bila dengar si Mazlan nak buat ceramah di Felda Tenang dan Cemplak Barat, maka berkobar-kobarlah nak pergi jenguk. Nak tahu juga betapa "hebatnya" si Mazlan ini. Saya dapat tahu golongan wartawan dan blogger bukan main tak sabar nak buat liputan. Tapi hah! Indah khabar dari rupa!

Siakap Senohong, Gelama Ikan Duri, Selalu sangat berbohong, Lama-lama Makan Diri! Itulah nasib yang menimpa Mazlan Aliman.

Buat peneroka yang tidak sedar diri ini, saya ada pantun istimewa - Kayu dibakar dibuat arang, Arang dibakar memanaskan diri, Jangan asyik salahkan orang, Cerminlah muka awak sendiri! 

Wahai Mazlan, bukalah mata! Kehadiran penyokong yang boleh dibilang dengan jari (rasanya jumlah wartawan lebih ramai) sudah cukup jelas menunjukkan betapa kehadiran anda tidak diingini!


Sebelum ini bukan main berdegar-degar Mazlan mendabik dada yang dia kononnya mendapat sokongan padu daripada warga Felda, terutama golongan muda. Hah, part "muda" tu betul sangat lah. Kelihatan ramai juga budak-budak muda berkeliaran, bermain dan berbuat bising untuk memeriahkan ceramahnya.

Di satu sudut, kelihatan wajah bendahari PAS Pusat, Dr Hatta Ramli yang macam ayam berak kapur. Resah gelisah, gundah gulana gamaknya.


Hatta asyik tunduk muka dan kejap-kejap pegang telefon. Mungkin dia menghantar SMS mengadu kepada pemimpin PAS mengenai sambutan "hangat" ceramah itu. Ataupun, mungkin dia main game untuk mengelakkan rasa malu, ataupun meredakan rasa tension terhadap Mazlan Aliman??? 

No comments:

Post a Comment