Monday, May 12, 2014

Pemilihan PKR 2014 Huru-Hara!



Pemilihan dalam PKR kali ni macam biasa, sama seperti tahun-tahun sebelumnya. HURU HARA! Dalam beberapa lokasi pemilihan cabang, pasti ada pertikaman lidah dan bersilat segala bagai. Kerusi, meja kertas undi bertaburan disekeliling tempat mengundi. 

Paling bangang bila semua kekecohan dan salah terang-terang berpunca dari dalaman parti. Seboleh-boleh nak salahkan PARTI LAIN yang tak ada minat langsung nak ambil port pasal pemilihan bingai dorang ni.

Berdegar-degar menuduh kerajaan tipu undi, pengundi hantu, blackout dan macam-macam lagi. Sekarang fitnah yang dilemparkan rupanya adalah menerangkan sikap puak pembangkangi sendiri. Mungkin puak pembangkang yang terasa kebal kerana tiada apa yang mengancam mereka selepas fitnah disebar. Adakah ini balasan? Soal balasan serah pada yang Esa. DIA Maha Mengetahui dan Adil!

Kacau bilau dalam pemilihan parti pembangkang ini bukanlah perkara baru. Jangan kita lupa akan pemilihan DAP lepas yang jelas melanggar peraturan ROS dan kini berkemungkinan dibubar. Tak payah gebang ini salah kerajaan. Sendiri buat palat menipu undi ketika pemilihan, sendirilah tanggung azabnya.


Bila banyak hal pengundian dan pemilihan parti pembangkang yang dihurung korup dan kejelikan. Kita tertanya-tanya mana pergi NGO Bersih yang kononnya jaguh menolak penipuan pilihanraya? Pilih Bulu? Kalau dulu berhimpun, berganding tangan bersama puak pembangkang. Kini bila kena dekat rakan sekutu, mereka menikus buat macam tiada salah dalam pembangkang. HIPOKRIT! HIPOKRIT! HIPOKRIT!

Mari saksikan video rakaman amatur dalam pemilihan cabang baru-baru ini:






No comments:

Post a Comment