Tuesday, April 23, 2013

Khalid Samad Hilang Suara Berhadapan Dengan Zulkifli Nordin


Pimpinan pembangkang terutamanya PAS sedang beriya-iya menyerang Zulkifli Nordin calon Parlimen Shah Alam yang bertanding atas tiket BN. Penyandang Parlimen P.108, Khalid Samad dalam tenang jelas terpampang kelam kabutnya setelah Zul diumum sebagai calon di situ.

Dalam ceramah memperkenalkan Mat Taib masuk PAS malam tadi. Telah dijadikan pentas Khalid Samad berkempen mempertahankan kerusi yang dimenangnya pada PRU12 2008.

Apa yang lawaknya, dah sakit tekak pun masih ada hati hendak menabur fitnah terhadap Zul. Suara beliau yang serak kadangkala terbatuk-batuk dalam berucap sebenarnya menyingkap rasa bimbang Khalid dengan seterunya.

PAS seperti biasa mengulangi perkara-perkara yang telah pun dijawab dari awal-awal lagi. Antaranya adalah video yang tersebar luas di internet mengenai kenyataan Zul sewaktu berada dalam pakatan yang dianggap menghina penganut agama hindu. 

Semua tahu Zul dengan hati yang kesal mengakui kesilapannya. Beliau telah pun secara terbuka memohon maaf kepada rakan-rakan dari kaum india serta kepada semua penganut hindu seluruh Malaysia. Perkara ini telah diperakui sendiri oleh calon Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan bersama beberapa pemimpin india lain. Nampak! Isu ini dah lama selesai!



Mungkin virus sakit tekak Khalid Samad ini jenis baru yang boleh merebak ke otaknya sehingga gagal untuk mentakrif kenyataan maaf Zul. Jelas ia merupakan permainan kotor PAS melalui Khalid Samad yang ingin terus memainkan sentimen keagamaan yang begitu sensitif ini.  


Kaum India Menyokong Zul Di Shah Alam
Puak tegar pembangkang ada yang marah..sakit tekak effect ke otak? Tak logik! Sebelum bicara soal logik! Mereka patut pergi tanya Anwar yang satu ketika sakit pinggang boleh effect tengkok. Tak logik bukan!



Sebelum bicara soal logik! Otak Khalid Samad harus diingatkan supaya melihat kenyataan rasis keagamaan oleh pimpinan pakatan terlebih dahulu. Apakah otak Khalid mampu menerima kenyataan ini. 



Sebelum bicara soal logik! Otak Khalid Samad harus diingatkan bahawa ahli-ahli akar umbi PAS dan umat Islam seluruh Malaysia tidak akan dapat lupa tindak tanduk beliau yang menyerang Hassan Ali mengenai gerakan murtad dalam pemeriksaan sebuah gereja di Damansara Utama. 

Rakyat hairan mengapa hal menyelamatkan Akidah umat Islam dari murtad seolah-olah dihalang beliau? Sedangkan Hassan Ali telah mengkerahkan operasi bersandarkan bukti/maklumat lengkap serta bertepatan dengan jawatan beliau selaku Exco Hal Ehwal Islam tika itu.



Apa yang mengejutkan Theresa Kok turut ditahan dalam pemeriksaan tersebut. Adakah Khalid punyai kepentingan sulit bersama Theresa sehingga sanggup mengkritik Hassan Ali yang cuba menyelamatkan akidah umat Islam? Kerana tindakan pelik beliau inilah yang membuatkan banyak blog menggelarkan beliau "Khalid Gereja". Bertambah pelik bila pimpinan PAS memecat pula insan yang cuba menyelamatkan akidah umat Islam, Hassan Ali!



Dengar ada sorang blogger tegar nama Tulang Besi dijadikan alat Khalid untuk meroyan tak tentu hala bagi mempertahankan beliau termasuk menyerang Hassan Ali satu ketika dulu. 

Wa tengok blogger TB ni pun macam ada virus dah berkampung dalam otaknya. Memang bagus sesangatlah sama-sama sakit otak. Apa dia tulis semua tak logik! Kahkahkah

No comments:

Post a Comment